דאעש ניצח את צבא עיראק: כבש את העיר רמאדי

    שלמה ריזל | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on דאעש ניצח את צבא עיראק: כבש את העיר רמאדי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר קרב עקש שנמשך בימים האחרונים ניצח ארגון הטרור המדינה האיסלמית את צבא עיראק וכבש את רמאדי, העיר המרכזית שבמחוז הגדול ביותר בעיראק, מחוז אל אינבר.

    כאמור, אל אינבר הוא המחוז הגדול בעיראק וגודלו מכיל יותר ממחמישית משטח המדינה. המדינה האיסלמית מנסה כבר כשנה להשיג שליטה על העיר המרכזית רמאדי, אך הצליח רק כעת.

    כיבוש רמאדי והמחוז כולו חשובים מכמה סיבות. ראשית, רמאדי שוכנת ממש במרכז עיראק ולאחר כיבושה ניתן להגיע לבגדאד ממערב. שנית, מחוז אל אינבר גובל במערב, בערב הסעודית ובירדן, 2 מדינות שלמדינה האיסלמית יש חשבון לא סגור איתן. בחודשים האחרונים ניסה אמנם המדינה האיסלמית להוציא כמה פיגועים מהמחוז, בשטח סעודיה אך נסיונות אלו נבלמו ע"י משמר הגבול הסעודי, אך אין ספק שכיבוש המחוז כולו תחזק אותם באזור. שלישית, נסיגת צבא עיראק ובשל כך כיבוש הבסיס המחוזי המרכזי של הצבא ונפילת עשרות משוריינים אמריקנים תיקניים וציוד לחימה צבאי אחר, בעל ערך רב שהגיעו לעיראק רק לפני כמה חודשים בעסקת הנשק האחרונה עם עיראק יעזרו למדינה האיסלמית להתמודד טוב יותר בשדה הקרב, הן במגננה והן במתקפה.

    והסיבה האחרונה. מוראלית. מחוז אל אנבר שרוב תושביו סונים הוא המחוז שהצמיח את אל-קאעידה עיראק שהפךו מאוחר יותר ל'מדינה האיסלמית בעיראק ובשאם'. מכאן החלה ההתקוממות הסונית עקב הפלת סדאם חוסיין הסוני כנגד הממשל האמריקני שהפיל אותו וכפה על עיראק ממשלה וצבא שיעיים דווקא. הנקודה הזו היא גם תמחכה מוראלית וגם תמיכה בשטח, כאשר, כנ"ל, מדובר בשטח הגידול הטבעי של ארגון הטרור.

    בקרבות על העיר רק בימים אלו נהרגו לפחות 500 איש.

    ובינתיים, כמה מאות ק"מ מערבית משם, בסוריה נכשל ארגון הטרור בניסיון לכבוש את העיר ההיסטורית תדמור. די בהפתעה, הצליח הצבא הסורי להדוף את הארגון ולהסב לו אבדות כבדות. 300 גופות נספרו שם, רובן של אנשי המדינה האיסלמית. אבל כמו במזרח התיכון, לא מן הנמנע שהנצחון באל אינבר והשלל הרב שנלקח שם יכריעו בסוף את הקרב גם בתדמור



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ראה"מ הנכבד, האיום הבא ח"ו – הוא לאו דווקא איראן, אלא גם דאע"ש.
      דאע"ש כובש את העולם צ'יק צ'אק, ויטבחו את כולם.
      יש קואליציה עולמית שמפעילה כח אדיר אך ללא מח, ללא אסטרטגיה אמיתית, ללא ניפוץ מקורות המימון שלהם – כגון שדות הנפט, שבקלות ניתן להפציצם – עכ"פ את משאבות הנפט שבהם.
      אומרים שחתול ובעל בית שניהם אינם רוצים בקיומו של העכבר בבית, אלא שבעוד בעל הבית אינו רוצה שיכנס כלל עכבר לביתו, רוצה החתול שיכנס גם יכנס אלא שהוא יאכלו לתאבון…
      כך הסביר לי מישהו כיצד דאע"ש משגשג למרות המכבש העולמי המופעל נגדו, פשוט: אובמה אינו מעוניין שלא יהיה דאע"ש, אלא שיהיה דאע"ש אלא שהוא יחסלו…